CAS DE PERSONES ESTUDIANTS DESPLAÇADES:
Instruccions per a la sol·licitud i declaració responsable d’excepció DEL PADRÓ D’HABITANTS en el càlcul de la factura de l’aigua per raó de persones estudiants desplaçades
En què consisteix?
La nova ORDENANÇA REGULADORA DE LA PRESTACIÓ PATRIMONIAL DE CARÀCTER PÚBLIC NO TRIBUTARI SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI PÚBLIC D’ABASTAMENT D’AIGUA A TERRASSA (PPPNT 2025), contempla algunes excepcions en el càlcul de la quota variable de l’aigua (CONSUMS) i autoritza ajustos sobre les dades del padró municipal, en el nombre de persones que cal considerar en un determinat habitatge a efectes de la facturació de l’aigua en l’ús domèstic.
En aquells contractes de subministrament de llars on hi visquin persones estudiants a Terrassa de cicles superiors o universitaris que degut a la seva situació acadèmica particular no passin la major part de l’any al domicili de Terrassa (més de 6 mesos) i per tant no es puguin empadronar en aquella adreça, o que passant tot el curs (període superior a 6 mesos) l’empadronament a Terrassa suposi la pèrdua d’ajuts per desplaçaments o residència fora del seu habitatge habitual, es comptabilitzaran els estudiants que hi hagin en aquell habitatge com una persona més, tot i no constar al Padró municipal.
Com es fa el tràmit?
El titular del contracte de subministrament o la persona interessada, haurà d’acreditar la presència del/s estudiants en aquella adreça i la seva condició d’estudiants, aportant el contracte de lloguer on constin els estudiants i la/les matrícules de la universitat o centre d’estudi que acrediti que efectuen els estudis a la ciutat.
Cal fer un tràmit per cada excepció per estudiant resident a l’habitatge. El nombre de persones del padró vigent s’incrementarà en una per cada estudiant que es declari i així quedarà fixat a la informació del contracte.
La presentació es pot fer presencial o per internet, SEGUINT LES PASSES D’AQUEST TRÀMIT (gratuït).
La sol·licitud no es considerarà formalitzada fins que el formulari no estigui signat per totes les persones intervinents i en mans de TAIGUA amb tota la documentació requerida.
En la tramitació presencial han de ser-hi presents totes les persones que han de signar la sol·licitud per a fer-ho davant el personal de TAIGUA. Si el titular d’algun contracte afectat és una persona jurídica, el tràmit haurà de ser sempre presencial.
Un cop presentada la sol·licitud, TAIGUA l’enregistrarà i comunicarà als interessats la finalització del tràmit que inclourà una declaració responsable de la veracitat de les dades que hi constaran. Els responsables últims de la veracitat de les dades presentades són les persones sol·licitants. Qualsevol perjudici derivat de l’aplicació de l’excepció tarifaria sol·licitada, per raó d’error o falsedat en les dades declarades, serà imputable a la persona sol·licitant i, en cap cas, a TAIGUA.
A partir d’aquell moment, l’excepció s’aplicarà a la facturació dels contractes implicats.
Quina documentació cal aportar?
A més de les dades dels intervinents i les requerides per a formalitzar l’excepció, caldrà aportar:
- Documents d’identificació de totes les persones intervinents (DNI, NIE, passaport)
- Document acreditatiu de la matriculació i durada dels estudis a realitzar.
- Contracte de lloguer.
Tingui aquesta documentació preparada en format electrònic abans d’iniciar el tràmit per internet, o recordi aportar-la en format físic si fa el tràmit presencial. Les dades del contracte de subministrament estan a la factura, tingui també una factura a mà.
Quan caduca l’excepció?
Aquesta modificació tindrà la vigència d’un any a partir de la presentació de la petició; passat aquest termini els interessats hauran de tornar a presentar la sol·licitud perquè es continuï aplicant.
També caduca per:
- Modificació del nombre de persones empadronades a l’habitatge del contracte.
- Canvi de titularitat o baixa: quan es sol·liciti un canvi de titularitat o la baixa del contracte amb excepció.
Qualsevol dels interessats pot sol·licitar en qualsevol moment la caducitat de l’excepció. El tràmit de renúncia es farà de manera presencial a les oficines de TAIGUA.