CAS DE MENORS EN ACOLLIDA:
Instruccions per a la sol·licitud i declaració responsable d’excepció DEL PADRÓ D’HABITANTS en el càlcul de la factura de l’aigua per raó de menors en acollida.
En què consisteix?
La nova ORDENANÇA REGULADORA DE LA PRESTACIÓ PATRIMONIAL DE CARÀCTER PÚBLIC NO TRIBUTARI SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI PÚBLIC D’ABASTAMENT D’AIGUA A TERRASSA (PPPNT 2025), contempla algunes excepcions en el càlcul de la quota variable de l’aigua (CONSUMS) i autoritza ajustos sobre les dades del padró municipal, en el nombre de persones que cal considerar en un determinat habitatge a efectes de la facturació de l’aigua en l’ús domèstic.
En aquells contractes de subministrament de llars on hi hagi un o més menors en règim d’acollida que no puguin estar empadronats en el domicili per raons de protecció de les seves dades o altres motius, es comptabilitzaran els menors d’acollida que hi hagin en aquella llar com una persona més, tot i no constar al Padró municipal.
S’admet un únic tràmit per menor acollit. El padró vigent s’incrementarà en una persona i així quedarà fixat a les dades del contracte.
Com es fa el tràmit?
El sol·licitant ha de ser el titular del contracte i haurà de presentar una sol·licitud acompanyada de la documentació acreditativa on consti el període d’acollida i l’adreça.
La presentació es pot fer presencial o per internet, SEGUINT LES PASSES D’AQUEST TRÀMIT (gratuït).
El formulari de sol·licitud inclourà una declaració responsable de la veracitat de les dades que hi constaran. El responsable últim de la veracitat de les dades presentades és la persona sol·licitant. Qualsevol perjudici derivat de l’aplicació de l’excepció tarifaria sol·licitada, per raó d’error o falsedat en les dades declarades, serà imputable a la persona sol·licitant i, en cap cas, a TAIGUA.
La sol·licitud no es considerarà formalitzada fins que el formulari no estigui signat per totes les persones intervinents (el titular de contracte) i en mans de TAIGUA amb tota la documentació requerida.
En la tramitació presencial ha de ser-hi present la persona que signa la sol·licitud per a fer-ho davant el personal de TAIGUA. Si el titular del contracte és una persona jurídica, el tràmit haurà de ser sempre presencial.
Un cop presentada la sol·licitud, TAIGUA la registrarà i comunicarà als interessats la finalització del tràmit que inclourà una declaració responsable de la veracitat de les dades que hi constaran. Els responsables últims de la veracitat de les dades presentades són les persones sol·licitants. Qualsevol perjudici derivat de l’aplicació de l’excepció tarifaria sol·licitada, per raó d’error o falsedat en les dades declarades, serà imputable a la persona sol·licitant i, en cap cas, a TAIGUA.
A partir d’aquell moment, l’excepció s’aplicarà a la facturació del contracte implicat.
Quina documentació cal aportar?
A més de les dades dels intervinents i les requerides per a formalitzar l’excepció, caldrà aportar:
- Documents d’identificació de totes les persones intervinents (DNI, NIE, passaport)
- Document acreditatiu de l’acolliment.
Tingui aquesta documentació preparada en format electrònic abans d’iniciar el tràmit per internet, o recordi aportar-la en format físic si fa el tràmit presencial. Les dades del contracte de subministrament estan a la factura, tingui també una factura a mà.
Quan caduca l’excepció?
Aquesta modificació tindrà la vigència del període d’acollida i com a màxim un any a partir de la presentació de la petició; passat aquest termini, l’interessat haurà de tornar a presentar la sol·licitud perquè es continuï aplicant.
També caduca per:
- Modificació del nombre de persones empadronades a l’habitatge del contracte.
- Canvi de titularitat o baixa: quan es sol·liciti un canvi de titularitat o la baixa del contracte amb excepció.
El titular del contracte pot sol·licitar en qualsevol moment la caducitat de l’excepció . El tràmit de renúncia es farà de manera presencial a les oficines de TAIGUA.