CAS DE PERSONES AMB DISCAPACITAT IGUAL O SUPERIOR AL 75%:

Instruccions per a la sol·licitud i declaració responsable d’excepció DEL PADRÓ D’HABITANTS en el càlcul de la factura de l’aigua per raó de persones amb discapacitat igual o superior al 75%

En què consisteix?

La nova ORDENANÇA REGULADORA DE LA PRESTACIÓ PATRIMONIAL DE CARÀCTER PÚBLIC NO TRIBUTARI SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI PÚBLIC D’ABASTAMENT D’AIGUA A TERRASSA (PPPNT 2025), contempla  algunes excepcions en el càlcul de la quota variable de l’aigua (CONSUMS) i autoritza ajustos sobre les dades del padró municipal, en el nombre de persones que cal considerar en un determinat habitatge a efectes de la facturació de l’aigua en l’ús domèstic.

En aquells contractes de subministrament que acreditin que a la seva llar hi ha persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 75%, cadascuna d’elles es computarà com a dues persones.

Com es fa el tràmit?

El sol·licitant ha de ser el titular del contracte.

El titular del contracte de subministrament haurà d’acreditar que a la seva llar hi ha persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 75%, i cadascuna d’elles es computaran com a dues persones.

S’admet un únic tràmit per persona amb aquest grau de discapacitat. El padró vigent s’incrementarà en una persona i així quedarà fixat a les dades del contracte.

La presentació es pot fer presencial o per internet, SEGUINT LES PASSES D’AQUEST TRÀMIT (gratuït).

El formulari de sol·licitud inclourà una declaració responsable de la veracitat de les dades que hi constaran. El responsable últim de la veracitat de les dades presentades és la persona sol·licitant. Qualsevol perjudici derivat de l’aplicació de l’excepció tarifaria sol·licitada, per raó d’error o falsedat en les dades declarades, serà imputable a la persona sol·licitant i, en cap cas, a TAIGUA.

La sol·licitud no es considerarà formalitzada fins que el formulari no estigui signat per totes les persones intervinents (el titular de contracte) i en mans de TAIGUA amb tota la documentació requerida.

En la tramitació presencial ha de ser-hi present la persona que signa la sol·licitud per a fer-ho davant el personal de TAIGUA. Si el titular del contracte és una persona jurídica, el tràmit haurà de ser sempre presencial.

Un cop presentada la sol·licitud, TAIGUA la registrarà i comunicarà als interessats la finalització del tràmit que inclourà una declaració responsable de la veracitat de les dades que hi constaran. Els responsables últims de la veracitat de les dades presentades són les persones sol·licitants. Qualsevol perjudici derivat de l’aplicació de l’excepció tarifaria sol·licitada, per raó d’error o falsedat en les dades declarades, serà imputable a la persona sol·licitant i, en cap cas, a TAIGUA.

A partir d’aquell moment, l’excepció s’aplicarà a la facturació del contracte implicat.

Quina documentació cal aportar?

A més de les dades dels intervinents i les requerides per a formalitzar l’excepció, caldrà aportar:

  • Documents d’identificació de totes les persones intervinents (DNI, NIE, passaport)
  • Document acreditatiu de la discapacitat de més del 75%.

Tingui aquesta documentació preparada en format electrònic abans d’iniciar el tràmit per internet, o recordi aportar-la en format físic si fa el tràmit presencial. Les dades del contracte de subministrament estan a la factura, tingui també una factura a mà.

Quan caduca l’excepció?

Aquesta modificació tindrà la vigència d’un any a partir de la presentació de la petició; passat aquest termini, l’interessat haurà de tornar a presentar la sol·licitud perquè es continuï aplicant.

També caduca per:

  • Modificació del nombre de persones empadronades a l’habitatge del contracte.
  • Canvi de titularitat o baixa: quan es sol·liciti un canvi de titularitat o la baixa del contracte amb excepció.

El titular del contracte pot sol·licitar en qualsevol moment la caducitat de l’excepció . El tràmit de renúncia es farà de manera presencial a les oficines de TAIGUA.

Enllaç al text de la PPNT 2025.