La Gerència de Terrassa Cicle de l’Aigua, EPEL estableix la política descrita a continuació per tal d’aplicar un Sistema de Gestió Integral en la prestació dels seus serveis d’abastament d’aigua a la ciutat de Terrassa.
Els valors contemplats en la gestió de la companyia pel que fa als vectors de medi ambient, d’innocuïtat de l’aigua, de la qualitat dels processos i serveis prestats, i de la seguretat i salut dels seus professionals, s’emmarquen en la missió i el codi d’actuació de la companyia. Aquests persegueixen l’assoliment de nivells d’excel·lència en la prestació dels serveis d’aigua municipal als ciutadans i ciutadanes de Terrassa.
Amb aquesta finalitat esdevé fonamental establir una política de gestió que garanteixi la millora continua dels productes i serveis, la preservació, protecció i millora del medi ambient, prevenint la contaminació, el control del risc sanitari de l’aigua i l’establiment d’unes condicions de treball que avalin la seguretat a la feina i el desenvolupament professional de les persones empleades. La política s’estableix amb un model de gestió únic que ha d’integrar els sistemes definits segons les normes:
- ISO 9001:2015 de gestió de la qualitat,
- ISO 14001:2015 de gestió ambiental
- ISO 22001:2018 de innocuïtat alimentària
- ISO 45001:2018 de seguretat i salut en el treball
Els compromisos imprescindibles són:
- Assegurar l’acompliment de la legislació i reglamentació aplicable al servei públic, així com altres requisits que l’organització assumeixi.
- Incrementar les accions destinades a afavorir l’estalvi d’aigua i energia, promovent un ús sostenible dels recursos i una alineació amb les polítiques globals de descarbonització.
- Controlar de forma constant i fiable la qualitat de l’aigua subministrada així com l’operació de les instal·lacions i mitjans tècnics, per tal d’assegurar la seva regularitat i la seva innocuïtat.
- Brindar una atenció diligent als usuaris i usuàries, i a qualsevol part interessada, donant resposta a les seves inquietuds i necessitats, fornint les dades i informacions demandades amb claredat i rigor.
- Contribuir a la lluita contra l’exclusió en l’accés a l’aigua mitjançant les polítiques tarifàries adients i els estalvis oportuns, tant econòmics com de recursos hídrics, per tal de fer possible aquest compromís.
- Aplicar sistemàticament fons al reemplaçament d’actius i desenvolupament de nova infraestructura que permetin augmentar el rendiment del sistema explotat i optimitzar els costos operatius i de recursos.
- Promoure el desenvolupament professional de les persones empleades en un entorn que fomenti els valors del respecte, la igualtat i el treball en equip, promovent la consulta i participació dels treballadors i treballadores.
- Limitar els perills i reduir els riscos per la Seguretat i Salut en el Treball.
La Gerència garanteix el seu recolzament explícit en la implantació, seguiment i millora contínua del Sistema de Gestió Integrat i es compromet a dotar-lo dels recursos necessaris per a desenvolupar-ne les tasques emanades.
La meta final és construir un futur millor com a persones i com a organització altament compromesa amb el servei públic que presta a la societat.
Aquesta política està disponible per als grups d’interès a la pagina web corporativa, i es comunica a les persones usuàries i parts interessades.
Ramón Vázquez
Gerent de Taigua